HTML

Gondolatcsere

Beszélgetés, gondolatcsere irodalomról, politikáról, történelemről, napi eseményekről, szerelemről, csalódásról, egészségről, betegségről, születésről és elmúlásról. AZ ÉLETRŐL - BÁRKIVEL.

Friss topikok

Linkblog

Mítoszok

2010.07.02. 15:28 Exember

 ile

 

20

Erkölcs – jellem – pénz - történelem.
 
A társadalmi csoportokat és a társadalmat az egyének, az egyes emberek sokasága építi fel. Az egyének ebben a közegben is önálló gondolkodással, érzelemvilággal, kapcsolatokkal, stb. rendelkeznek. Közöttük nincs két teljesen egyforma, csak hasonlók létezhetnek. Még az egypetéjű ikrek, noha biológiailag azonosak, lelki, szellemi vonatkozásban különbözőek lehetnek. Általában az ilyen, vagy olyan hasonlósággal rendelkező emberek szerveződnek csoportokba, társadalmi rétegeket, osztályokat alkotnak. Ezek a hasonlóságok lehetnek nyelvi, szellemi, kulturális, gondolkodásbeli, gazdasági helyzet szerinti, vagy erkölcsi alapokon nyugvó hasonlóságok. Az emberi közösségek tagjainak erkölcsi, jellembeli állapota rendkívül fontos a társadalom szempontjából. E dolog felismerése és kezelése tulajdonképpen az oktatási rendszer bevezetése és alkalmazása is a társadalom életében.
A marxista felfogás abból indul ki, hogy a lét határozza meg a tudatot. Ebben a megállapításban csak az sántít, hogy ez nem minden esetben igaz. Ezek a kivételes, egyedi esetek jelentették a történelem során a társadalom számára követendő példát és vívták ki minden esetben az utókor tiszteletét erősítve az erkölcs pozícióit.
Gondoljunk Zrínyi Miklósra, Dugonics Tituszra, Kapisztrán Jánosra, II. Rákóczi Ferencre, a reformkor kiemelkedő személyiségeire, az aradi vértanúkra, 56 hőseire és mártírjaira, hogy csak a legfontosabbakat említsem meg.
Ezekből a példákból látható, hogy az egyén erkölcsi tartása és értékrendje, jelleme az adott esetben bizony befolyásolja, befolyásolhatja akár a történelem menetét is. Kapaszkodót nyújt, példát mutat a közösség, a társadalom, a nemzet minden tagja számára.
Mit is jelent tehát az erkölcs? Az erkölcs nem más, mint az általános emberi magatartást irányító, annak megítélését segítő, társadalmi szinten helyesnek tartott szabályok összessége – írja az Értelmező Szótár. Mi is ennek a meghatározásnak az érdemi tartalma?
Európában az általánosan elfogadott erkölcs alapja 2000 éves kereszténységben gyökeredzik.
A történelem és a társadalmi fejlődés során azonban megjelentek más erkölcsi felfogást megjelenítő felfogások is. A keresztény erkölcs rövid összefoglalása lehet a tízparancsolat, melyet a zömében a nem hívő európaiak is mérvadónak tekintenek. Éppen ezért az Európai Alkotmány tervezetéből kihagyott, ilyen irányú utalás hiánya széles társadalmi rétegek ellenérzését váltotta ki a dokumentummal szemben.
A jellem fogalma összetettebb fogalom: a valakire jellemző, állandó lelki-alkati és akarati tulajdonságok összessége. A jellem az erkölcsi elvekhez szilárdan ragaszkodó magatartásbeli megnyilvánulása az egyénnek.
E definíciók hátterében azonban igen széles, színes, változatos valóság rejtőzködik. Maga az egyén jellemének kialakulása hosszú folyamat, hordozhat genetikailag meghatározott elemeket is, de az lényegileg a szocializáció során formálódik és alakul ki, befolyásolja a látott példák sokasága, a nevelés minősége és sok más egyéb dolog.
Minden ember rendelkezik valamiféle jellemmel. A jellem azonban akkor kerül előtérbe ha valamilyen erkölcsi-etikai döntést kell hoznunk, vagy emberi kapcsolatainkban kell állást foglalnunk. Milyen is a jellemes ember? Hosszan lehetne sorolni a tulajdonságokat. Példaként íme néhány:
                       
 
                     álláspontjában következetes,
                        képes korrigálni önként hibáit,
                        kitart elvei mellett, nem megalkuvó,
                        bátran kimondja véleményét, de egyben tapintatos is,
                        minden körülmények között meggyőződése szerint cselekszik,
                        egyéni érdekei fölé helyezi a közösség érdekeit,
                      magabiztos, de egyben szerény is.                                                                    
Mai világunkban, mint a történelem folyamán oly sokszor, változott az általános erkölcsi értékrendszer, más és más hangsúlyokat helyezett előtérbe. Korábban is, és most is különféle erkölcsi nézetek élnek egymás mellett a társadalmakban egymás mellett.
Mi lehet az  iránytű ma számunkra, amely a nézetek közötti eligazodást, a helyes választást segíti? Az európai keresztény ember számára ez az iránytű maga Jézus Krisztus. Az Ő tanítása, életének példája a mérce erkölcsi vonatkozásban, és ez az alapja a kiforrott, pozitív irányultságú jellemnek is.
Az önzés, az egoizmus mindenekfelettisége élesen szemben áll ezzel a felfogással. Az önzés, a pénz hatalmának abszolutizálása, a gátlástalan profitéhség szabad garázdálkodása aláássa a társadalom erkölcsét és az emberek jellemét is, növeli a társadalmi feszültségeket.
Hogy is szól az idézet? „Nem csak kenyérrel él az ember!” Természetesen fontosak az egyén, a társadalom gazdasági helyzete, a csoportok, rétegek anyagi körülményei. Ugyanilyen fontosak azonban a mentális állapotot alapvetően befolyásoló erkölcsi-etikai impulzusok is mind az egyén, mind a társadalom számára . A gátlástalan sikerhajszolás, a pénz hatalmának minden fölé való helyezése, a trükkökkel való haszonszerzés, a hazudozás előbb-utóbb lelki rokkantságot, személyiség-torzulást okoz. A halál pillanata mindenki számára eljön, és az ismeretlennel való találkozás pillanatában a „minden hiábavaló volt” felismerése borzalmas lehet az ilyen típusú ember számára.
A mindenáron való pénzhajhászás megfosztja az embert olyan szépségek élvezetétől, melyet az élet mindenki számára tálcán kínál.
Szűkös anyagi körülmények között is megtelepedhet a boldogság kék madara, ha van bennünk igazi vágy utána, és teszünk is azért, hogy társunk legyen.
Az erkölcs és a rá épülő jellem mibenlétéről sokáig lehetne értekezni. A kérdés azonban az, amit mindenki felteheti magának: vajon milyen erkölcsi normák szerint élek és gondolkodom, jellemem megnyilvánulásai követik-e erkölcsi alapjaimat?
Emberi kapcsolataimban vajon hogyan érvényesülnek ezek a jellembeli tulajdonságaim? Hogyan ítélnek meg ennek alapján?
E kérdések megválaszolása nem kis feladat, de ha a választ keressük, és meg is találjuk, eljuthatunk önmagunk jobb megismeréséhez, ami önmagában sem kis dolog.
Az ilyen emberek sokasága pedig – idővel – oldhatja társadalmunk, tágabb környezetünk, akár a világ társadalmi ellentéteit, formálhatja pozitív irányba a 21. század történelmét.  
 
 

Mítoszok, héroszok és hazugságok.

 
Hosszú évtizedek óta folyik országunkban minden szinten – az óvodától az egyetemekig, a médiáktól az írott sajtóig és irodalomig – magyarságtudatunk szisztematikus rombolása.
Támadás indult és folyik nyelvünk ellen is, melyben a nemzet él, létezik, megtestesül.
Az utóbbi két évtizedben elterjedt anglománia főleg a kereskedelem vonatkozásában példa erre. Az ember közlekedik az után, nézi az üzletek fairatait, és azt hiszi Londonban van. Az internet – világháló – használata is valamilyen angol nyelvtudást igényel, pedig magyar megfelelőt bőven lehetne találni az angol szakkifejezések helyett. Pl. e-mail = drótposta, stb.
Megmosolyogják az un. „szkíta – és sumérfóbiásokat”, a közép-ázsiai rokonnépeket felfedezőket, az Uráltól keletre mutató ősi kapcsolatok kutatóit.
Inkább „ tudományos igénnyel” hazudnak származásunkról, nyelvünkről, majdcsak ezeréves alkotmányunkról, közjogi, közigazgatási, gyökereinkről, melyek legszilárdabbak és időtállóak voltak az évszázadok viharaiban is.
Hazudtak, vagy elhallgatták legendáinkat, mítoszainkat, hogy ne értsük a jelent és ne lehessen jövőnk. Fennmaradt krónikáinkban rögzített korabeli álláspontokat egyszerűen nem tekintették hiteles forrásnak, ha az koncepciójukba nem illeszkedett.
Napóleon császár 1805-ben megkérdezte Talleyrand-ot, mit tegyen a magyarokkal?
„Vedd el tőlük a múltjukat, és azt csinálsz velük, amit akarsz!” – volt a válasz.
Lehet, hogy egypáran az ajtó mögött hallgatóztak!?
Különösen ma, szükségünk van legendáinkra, mítoszainkra, hőseinkre. Szükségünk van, mert ebből erőt, elszántságot és főleg hitet meríthetünk ahhoz a heroikus munkához, mely a nemzet felemelését jelenti a gazdasági, lelki mocsárból.
Isten kegyelméből van mihez és kihez fordulnunk.
Ősidők óta van Tündér Ilonánk, Boldogasszonyunk, égig érő fánk, csodaszarvasunk, a Hadak útján robogó, délceg hadseregünk. Van Árpád vezérünk, akinek pozsonyi csatáját az amerikai West Point Akadémián a mai napig tanítják, van Botondunk, búvár Kundunk, van Rozgonyi Cicellénk, van Hunyadink, kettő is, van Thury Györgyünk, Balassi Bálintunk, Vak Bottyánunk, Rákóczink, Mikesünk, Bercsényink, akinek a mai napig egy francia deszantegység viseli a nevét,.van Batsányink, Vajdánk, Vörösmartynk, Aranyunk, Petőfink, Adynk. Van Tisza Istvánunk, Horthy Miklósunk, Bethlen Istvánunk, Apor Vilmosunk, Brenner Jánosunk, Mindszenthy Józsefünk, Salkház Sáránk. Kortársaink Németh László, Csoóri Sándor, Nagy László, Váczi Mihály.
És ki mindenkit lehetne még felsorolni!. Mind e nevekhez valós történetek fűződnek meseszerű érzelmekkel körülölelve, példázzák az ezeréves történelem megpróbáltatásit álló magyarság
kivételes teljesítményét az élet minden területén. Valaki egyszer azt mondta: merjük kicsik lenni! Erre is kell emlékezni, hogy nevének hallatán a megvetés és a szánalom fogja el az emlékezőt.
Európa még csak születőben volt, amikor mi már birtokában voltunk annak, ami volt, uraltuk azt, ami van, és ma sem engedhetjük az okos, ravasz és lelkeket rontó liberális kozmopolitáknak, hogy ellopják a jövőnket.
Éppen ezért minden becsületes, magát magyarnak mondó és érző értelmiséginek dolga, sőt kötelessége minden eszközzel és erővel oda hatni, hogy a magyar nemzeti tudat és önazonosság fogalmai megteljenek igazi tartalommal.
Nagy szükségünk van értékeink ismeretére, hibáin és bűneink feltérképezésére és elemzésére.
Tudatosított hagyományaink jelenthetik a nemzet lelki megújulását, a keresztény erkölcs és etika napi cselekedeti motivációvá nemesülését.
Vannak gyökereink. Élnek, mélyre hatolnak, táplálhatják megújuló lombozatunkat, éltető erőt adhatnak friss hajtásainknak. Ha mi is akarjuk.
 
Szabó László Dezső
   
 
 
Károlyi és Trianon
 
 
 
A Kár – oly – i-tt, oly mérhetetlen!
Az addig tiszta, mérgezetlen
nemzet testében nyű nyüzsög,
sátáni kéngőz gőzölög!
Ilyen nem volt ősidők óta:
a cinikus és győztes Európa
mészárszékre vitte a testünk;
a kegyetlen gillotin alá estünk!
Most szégyenfaként ott áll a szobra,
annak, aki mindezt létrehozta!
E bűnre nincsen magyarázat,
emléke, szobra, mind gyalázat!
A Kár – oly – i-tt, kilencven éve,
és nincs pont a mondat végére téve!!!
 
2010. 11. 20. SZLD.
 
         
Karácsonyi invitáció.
 
 
 
Figyeljetek rám, kiszolgáltatottak!
Akik az utcán fagyoskodnak,
akiket nem vár ünnepi asztal,
akiket senki sem vigasztal!
Figyeljetek rám, akik fedéllel
nem bírnak! Most, ma éjjel,
akik egyedül ünnepelnek!
Hozzátok szólok én, a Gyermek!
Jöjjetek ide jászolomhoz,
akiknek e nap bánatot hoz,
jertek ide, hol szívek égnek,
jertek ide mind, szegények!
Látjátok, milyen hely ez itt?
Nem az, mit gazdagság feszít.
Istálló, szalma, pásztorok,
de fölötte a Csillag ragyog!
nem értik ezt meg még sokan,
Az üdvösségnek ára van;
de eljön majd a pillanat,
mikor omlanak vad falak,
és ide, jászolomhoz térnek
minden nemzetek és minden népek.
A szenvedők itt gyógyírt kapnak,
az igazak felmagasztaltatnak,
a magányosok társra lelnek,
az irgalmasok kegyet nyernek;
mert itt van Isten dicsősége,
s az embereknek itt a Béke!
 
 
Bp. 2004.12.07. SZLD.

 

 

Kényszer, szükség, igény?

 

              Újra tollat ragadtam, hogy kifejtsem véleményemet és azt megosszam az olvasóval az alkotmányozásról.

               A FIDESZ-KDNP frakció, a kormányzat ellenében az ellenzékben lévő Jobbik, LMP és az MSZP látványosan negligálja az alkotmányozás folyamatát. Az MSZP minden eszközzel gátat akar vetni ennek a folyamatnak, mert tudja, hogy az új alaptörvénnyel a „dicső múltat” nem eltörölni, de le lehet végérvényesen zárni.

              Tegyük fel tehát az első kérdést: van-e alkotmányozási kényszer? Nyilvánvalóan nincs. Mi indokolja mégis, hogy a többség új alaptörvényt kíván alkotni? A jelenleg hatályos alaptörvény első mondataiban de facto kijelenti önmaga ideiglenes jellegét. Az össze-vissza történő, de szükséges módosításokkal ez az alkotmány úgy néz ki, mint egy ütött-kopott gúnya, amely ugyan be- és lefed, de tele van mindenféle fércelt folttal. Indok lehet az is, amely teljesen és egyértelműen lelki, erkölcsi jellegű

              Az 1949-es alaptörvény egy idegen katonai megszállás és kíméletlen politikai-katonai nyomás alatt született.

              Az akkori szovjet főparancsnokság (főparancsnok?) közölte – a fáma szerint – ha nem fogadja el a parlament az általuk, illetve vazallusaik által letett szövegű törvényt, akkor a megszállók minden erőt bevetve elkobozzák és elszállítják az összes fellelhető élelmiszert Magyarországból. A módszer ismert, a szerencsétlen Ukrajnát büntette ezzel Szálin elvtárs, 5 millió ember pusztulását okozva.

              Nos ez az 1949-es alkotmány ilyen körülmények között született. A vörös diktatúra árnyéka egészen idáig kivetül.

              Ezért is szükséges egy új alaptörvény megalkotása, amelyet demokratikus körülmények és szabályok alapján választott képviselők kétharmados többsége alkothat meg.

              Új ruhát kell adni a magyar közjognak és demokráciának, mely magán viseli az európai demokratikus fejlődés és jogrendszer minden alapértékét, de ezzel együtt, egyenrangúan, és kifejezetten nemzeti és magyar.

               A szavak és az írott betűk ereje nagy. Ezzel a határozott erővel kell deklarálni azokat a tradicionális magyar értékeket, melyek az 1.100 éves kárpát-medencei történelmünk legfontosabb, megtartó elemei: a keresztény alapot, a nemzet határokon túlérő egységét, az élet a magyar élet védelmét, a Szent Korona nemzeti tudatba épülő szakralitását és védelmét, történetével összefüggő jogfolytonos azonosságát, a barna és a vörös diktatúrák megbélyegzését, a nemzetellenes tevékenyégben részt vevő személyek névszerinti megbélyegzését és bírói elítélését, a az áldozatok kártérítését, rehabilitációját utódaikra nézve is.

              Miért is van erre szükség? A proletárdiktatúra „himnuszában szerepel: : „a múltat végképp eltörölni”. Ez egy szándék. Egy akarat, sőt követelmény volt évtizedeken át.

              Persze ezt sem ők találták ki, 1805-ben Talleyrand mondta napóleonnak, aki megkérdezte, mit csináljon a magyarokkal? Vegye el őseit, múltjukat, és azt csinál velük, amit akar.

              Egy nemzeti közösség fundamentális megtartó ereje a közös múlt, minden kudarcával és minden dicsőségével. Tudja-e a mai magyar közvélemény, hogy Árpád pozsonyi csatájának stratégiáját és taktikai elemeit ma is tanítják a West Point-i katonai akadémián az Egyesült Államokban?!.

              Ez az összetartó erő növekszik akkor, amikor a legújabb tudományos eredmények jóval túlmutatnak visszafelé az időben 1.100 évnél!

              Kiderült, hogy biológiai-genetikai szempontból számunkra eddig nem ismert, vagy elhallgatott, letagadott „rokonnépek” kerülnek elénk.

              Erre a múltra – Európán belül és tőle keletre – joggal büszkék lehetünk. Ez a jogos, szerény, de határozott nemzettudat kell, hogy megjelenjen az új alaptörvényben. És ez természetesen nem minden! Az  u.n. sarkalatos törvényeknek ezekre az alapokra támaszkodva kell meghatározniuk a demokratikus, modern magyar, 21. századi társadalmunk működésének kereteit.

              Az alkotmányozással kapcsolatban felmerült még egy kritikus kérdés. Ebben a fontos, korszakalkotó tevékenységben törekszik-e megegyezésre a többség?

              Úgy gondolom, bizonyos határok között igen, azonban furcsa lenne, ha egy olyan párttal egyezkedne, amely nyíltan vállalta a diktatúra egypártjával a jogfolytonosságot, amely kongresszusán az Internacionálét énekelte! Soraikban ma is ott ülnek a vörös diktatúra akkor vezető pozícióiban lévő figurái és azok biológiai és szellemi gyermekei is.

              Az általuk képviselt „értékrenddel” és ideológiával nem lehet, nem szabad és nem is kell egyezkedni.

              Nem életszerű és normális az a helyzet, ahol a kifosztó a kifosztottal egyezkedne bármilyen kérdésben. A választók eldöntötték 2010-ben, hogy a szociálliberális politikából és politikai vezetésből elegük van.

              A népszavazás igényével kapcsolatban bennem azért egy-két kétely felmerül. Természetesen a legmagasabb szintű legitimációt az új alkotmánynak egy elfogadó népszavazás adná, de biztos vagyok abban, hogy azt nem szavazná meg mindenki, minden egyes szavazásra jogosult polgár. Előre látható az ismert szoclib reakció: lám az emberek jó része, - ha nem is a többség, - nem akarja ezt az alkotmányt!

              Emlékszik-e valaki arra, hogy a most érvényben lévőt kik és milyen parlament fogadta el? Hol maradt akkor a népszavazás az újjáfoltozott alkotmányról? Igaz, más volt a történelmi helyzet is.

              Tudomásul kell vennünk, hogy most ebben a kérdésben sem lesz tökéletes a nemzeti egység. Nem lesz, és nem is lehet a dolgok természeténél fogva. Ebben a tudati, szellemi, lelki, gazdasági helyzetben a magyar társadalom egy része – a valós ismeretek hiányában, valamint az „átnevelés” és agymosás eredményeképpen  még értelmezni sem lenne képes az ezzel kapcsolatos alapfogalmakat – sajnos-.

              A szavak, fogalmak, értelmezések mesteri, évtizedeken át folyó kitekerésével buzgón szolgálta a szoclib értelmiség a szellemi ködösítést az utóbbi 64-65 évben!

              Így én talán nem ragaszkodnék a népszavazáshoz. Az új alkotmány legitmitását nem csökkenti a mai joghelyzet, csak más dimenzióba helyezi azt teljesen demokratikus módon.

              Még egy érv az alaptörvény halaszthatatlan megalkotása mellett: a jelen helyzetben a társadalom működésének egésze változásokra szorul, és ezek a változások, a megújulás, - nem tűr halasztást. Az állam és a társadalom alapja a világos, érthető, jól felépített, összefüggéseiben koherens jogrend. Ennek alapja pedig csak új alkotmány lehet. Az idő sürget, a siker lehetősége adott. Magyarország és a magyar nép most példát mutathat a világnak, hogy az eddig működő, de most csődbe jutó társadalmi és gazdasági filozófiák helyett valami mást kellene megpróbálni.

              Úgy érzem, minden erőnkkel azon kell lennünk, hogy világosan megmondjuk az embereknek, miről van szó. A történelem mindig igazolta a nemzetért dolgozó politikai elitet, és megbüntette a népellenes rezsim kiszolgálóit és rezidenseit.

              Minden magyar ember a nemzet része, és minden polgártársunkhoz így kell közelednünk. Az aztán már más kérdés, elfogadja-e a közeledést, vagy nem, kezet szorít velük, vagy nem.. tudomásul kell végre mindenkinek venni, hogy igenis létezik egy másik alternatíva egy dinamikusan fejlődő és gyarapodó társadalom megteremtésére.

              Az új alaptörvény megszületésének pillanatától olyan erőt és magabiztosságot fog adni a magyar társadalomnak, a magyar nemzet egészének, amelyre történelmünk során kevés példa volt.

             

               2011. február 16. Szabó László Dezső          

 

 

Bíráskodás és az egyszerű állampolgár

 

 

Az igazságszolgáltatás demokratikus rendjének a bíróságok, a bírák az oszlopai. Tekintélyes, jogvégzett, bírói vizsgát és gyakorlatot maguk mögött tudó emberek a tagjai ezeknek a különböző szinten működő szervezeteknek.

A bíróságok a róluk szóló törvények szerint jogalkalmazók. A hatályos jogszabályoknak megfelelően, a bírói mérlegelés jogának alkalmazásával járnak el a büntető- és polgári-, valamint közigazgatási ügyekben.

Eddig rendben is van a dolog. Az eltelt 20 esztendő tapasztalatai, melyeket egy hétköznapi ember szerzett a sajtó, TV, rádió ilyenirányú híreinek, kommentárjainak alapján, bizony nem megnyugtató. Milliós, milliárdos gazdasági bűncselekmények évekig való húzása-vonása, brutális rablógyilkosságok megítélésének teljes csődje, az egyik szinten a terhelt elítélése, a következő szinten a teljes felmentés – az ilyen események rendszeres előfordulása kételyeket támaszt a bírói hatalom iránt az állampolgárban.

Az egyszerű ember próbál valamiféle magyarázatot találni ezekre a dolgokra. Világos és egyértelmű jogszabályokat hogyan leget merőben ellentétesen alkalmazni?! Vagy a jogszabályok nem világosak és egyértelműek?! Az eljárási hibák miért gyakoribbak mostanában? Van-e köztekintélye egy bírónak, egy bíróságnak ilyen hátterekkel?

Megannyi kérdés, amelyekre jó lenne választ kapni belátható időn belül. Itt a törvényhozásnak van hatalmas feladata, mert a megújulás erre a területre is kell, hogy vonatkozzon.

A napjainkban folyó, bírósági szakaszban lévő büntetőügyek sokasága lehetetleníti el a bírói munkát – mondják. Nagy a terhelés, nem győzik az ügyeket tisztességesen lezárni, befejezni..

Nos én nem ismerem a konkrét körülményeket, de józan ésszel megítélve a kérdést, úgy gondolom, nem siránkozni kellene, hanem megoldást keresni, javasolni abba az irányba, amely elvezet a megoldáshoz. A bírósági hierarchiának van legfelső vezető testülete, bombázza a minisztériumot, a kormányt, a törvényhozást a kérdés megoldása érdekében.

A bírói pálya – hivatás – és nem foglalkozás kell legyen. Meg kell válogatni azokat a jogvégzetteket, akik a bírói pályát tekintik élethivatásuknak, hogy vajon alkalmasak-e? Nem elég a szándék, a végzettség, erre a pályára véleményem szerint lelki alkalmasság is szükséges! Működik-e napjainkban egy ilyetén minősítési rendszer?

Valahogy ezt nem nagyon lehet érzékelni. Mintha valakiknek érdeke lenne a joghézagok életben tartása, a bírói munka ellehetetlenítése, az alkalmatlan ítészek hivatalban tartása, és még folytathatnám.

Az egyszerű ember számára a jogbiztonság része, hogy a bíróságok minden szinten gyors, jogszerű, az etika és erkölcs szerint is meggyőző ítéletekkel támasszák alá a rendet Magyarországon.

 

2011. 02. 25. Szabó László Dezső.

 

 

A Magyar Nemzeti Bank függetlensége.

 

 

 

A napokban döntött úgy az országgyűlés többsége, hogy a Monetáris Tanács tagjainak megválasztása a jövőben más szempontok szerint történik.

Nos azonnal hallatta a hangját minden liberális gazdaságpolitikus, hisztérikusa féltve az MNB függetlenségét.

Nos tisztázzunk egy-két alapvető dolgot. A Magyar Nemzeti Bank a – a nevében benne van – a magyar nemzet központi pénzintézete, a magyar állam pénzének kibocsájtója, a forgalomban lévő pénz szabályozója, stb., stb.

Ebből kiindulva a függetlenség, mind tartalmi, mind szimbólikus jelentése nem abszolút módon érvényesülhet. A magyar nemzet, társadalom berendezkedése szerint polgári demokrácia, amelyben a polgárok közvetett módon gyakorolják a közhatalmat. Magyarul az országgyűlés a legfőbb törvényalkotó szervezert.

Nos az MNB nem függ az állampolgárok legitim képviselőitől, elszámolási kötelezettsége nincs, nem függ a végrehajtó hatalomtól sem (kormány), viszont tevékenységével alapvetően befolyásolja a mindenkori kormány gazdaságpolitikáját.

Nos a jelenlegi jogszabályok szerint így működik., és ez bizony elgondolkodtató helyzet.

Ez a függetlenség olyan, mintha a haladó autó egyik kereke arra fordulna, amerre akar, akkor fékezne, amikor, akar, akkor gyorsulna, amikor akar. Képzeljük el, milyen mozgást produkálna ez a függetlenség. És így is tesz.

Nem véletlen, hogy az Európai  Központi Bank és a nemzetközi spekulánsok, brókerek a függetlenség csorbulásáról siránkoznak az új szabályozás miatt.

Simor András egy sajtótájékoztatón elszólta magát, mint mondotta: „a jegybank függetlensége és annak érzete két külön dolog. Ha a piac úgy gondolja, hogy a függetlenség sérült, akkor a központi pénzintézet ereje csökken, döntéseit nem fogadják el százszázalékosan”.

Ez a mondat árulkodó! Kiderül, hogy nem a magyar gazdaság érdekei az elsődlegesek, hanem a „piac” véleménye! Nos az MNB kitől, vagy mitől „független”?! Úgy tűnik a függetlenség leple alatt döntéseit a nemzetközi spekuláció, az állampapírokkal manipulálók elvárásai szerint hozza, nem törődve a nemzetgazdaság érdekeivel. Ilyen módon működve gátolja a fejlődést, az adósságcsapdából való kiszabadulás folyamatát. Az olvasóra bízom ennek minősítését.

A jegybank-törvény szerint az MNB-nek feladata a monetáris politikát úgy alakítani, hogy az támogassa a mindenkori kormányok gazdaságpolitikáját. Ha ezt nem teszi, akkor elkötelezettsége nem az őt létrehozó, működtető és az őt jól megfizető társadalom felé mutat.

A kérdéskörnek szerintem ez a lényege, igaz, leegyszerűsítve kissé. Tudnunk kell azonban, ki és kik azok, akik szembemennek a kibontakozás lehetőségével.

 

2011. 02. 24. Szabó László Dezső

 

 

Felhívás

 

Tisztelt Barátaim, Honfitársaim!

 

Nem szokásom saját véleményem mellé másokét is odaszervezni, de most nem tudok úrrá lenni felháborodásomon!

A szomszédos Szlovák Köztársaság államelnöke, Ivan Gasparovics közelmúltan elhangzott nyilatkozatában Esterházy Jánost, a Felvidék magyarságának meghatározó személyiségét Hitler és a fasizmus barátjának nevezte.

Esterházy János néhai édesapám barátja volt, és így Esterházy János egyéniségéről, gondolkodásmódjáról, erkölcsi és politikai hitvallásáról első kézből kaphattam információt. Az ő véleménye – többekkel együtt – a nácizmusról és a kommunizmusról: „csak az a különbség a kettő között, hogy az egyik barna, a másik vörös.”

A szlovák köztársasági elnök nyilatkozata vagy tudatos félrevezetés és hazugság, vagy a történelmi ismeretek teljes hiánya. Jellemző, hogy (többek között édesapámmal együtt,) a mai napig év szerint háborús bűnösnek van nyilvánítva!

Hol van ilyenkor Európa!?

 

Tiso hitlerbarát, náci Szlovákiájában Esterházy János volt az egyetlen parlamenti képviselő, aki az akkori szlovák zsidótörvényt nem szavazta meg!

 

Ezért lett a mai napig háborús bűnös!?

 

A nyilatkozattal kapcsolatosan mély felháborodásomnak adok hangot, és kérem, csatlakozzanak e véleményhez úgy, hogy a Szlovák Köztársaság  Nagykövetségéhez juttassák el minél többen tiltakozó leveleiket, e-mailjeiket:

(e-mail: slovakem@axelero.hu; postacím: 1143 Budapest, Stefánia u. 22-24.)

 

Remélem a felvidéki magyarság és Esterházy János becsületének védelmében Önökben társakat találok.

 

2011. augusztus 24.

 

                            Tisztelettel: Szabó László Dezső, költő, publicista, Gyömrő.

 

 

 

A gyűlölet emberei

(egy  átkos kertésznek)

 

 

 

Nem tudom, hogy honnan van az átok,

mely zsigerből jellemző reátok,

akik csakis gyűlölködni vágytok!

 

Egyensúlyban lelketek hogy lenne,

mikor csakis hazugság van benne,

mintha szátok bolondgombát enne.

 

A gyűlölet sötét mámorában

mérget fröcsög szátok a világban;

talán öröm fürdeni a sárban?!

 

Petőfi és Arany János népe

szánakozva néz e sok vigécre,

mert a szavuk nem száll fel az égbe…

 

Kertészkedni sokan megtanultak,

előbb-utóbb a nyálukba fúlnak,-

idehaza lelkeket nem dúlnak,

 

mert mi tudjuk, a gyűlölet – méreg!

Vele együtt nincsen tiszta lélek!

Ők csak egyről – maguktól ítélnek!

 

 

 

2011. 019. 04. Szabó László Dezső

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 
 
 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: kertész átkos

A bejegyzés trackback címe:

https://gondolatcsere.blog.hu/api/trackback/id/tr692125471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása